Grid

Organisation

Læs om bestyrelsens arbejde, find årsrapporter, nøgletal og meget andet.

Roskilde Gymnasium = Amtet

Her kan du finde vigtige oplysninger om Roskilde Gymnasium i daglig tale kaldet Amtet, fordi vi tidligere hed Roskilde Amts Gymnasium. Skolen er oprettet i 1969 og fejrede 50 års jubilæum i skoleåret 2019/20.

Amtet ligger midt i Roskilde by med udsigt til Domkirken på den anden side af gaden og med udsyn til verden omkring os.

Vi er et stort gymnasium med ca. 1100 stx- og hf-elever, og der arbejder 130 medarbejdere. Vi har i alt 36 stx-klasser og 5 hf-klasser.

Roskilde Gymnasium ledes af en bestyrelse på ni medlemmer og har en daglig ledelse, som består en af rektor, en vicerektor, to uddannelseschefer og en økonomi- og administrationschef.

Roskilde Gymnasium = Amtet

Her kan du finde vigtige oplysninger om Roskilde Gymnasium i daglig tale kaldet Amtet, fordi vi tidligere hed Roskilde Amts Gymnasium. Skolen er oprettet i 1969 og fejrede 50 års jubilæum i skoleåret 2019/20.

Amtet ligger midt i Roskilde by med udsigt til Domkirken på den anden side af gaden og med udsyn til verden omkring os.

Vi er et stort gymnasium med ca. 1100 stx- og hf-elever, og der arbejder 130 medarbejdere. Vi har i alt 36 stx-klasser og 5 hf-klasser.

Roskilde Gymnasium ledes af en bestyrelse på ni medlemmer og har en daglig ledelse, som består en af rektor, en vicerektor, to uddannelseschefer og en økonomi- og administrationschef.

Roskilde Gymnasium = Amtet

Her kan du finde vigtige oplysninger om Roskilde Gymnasium i daglig tale kaldet Amtet, fordi vi tidligere hed Roskilde Amts Gymnasium. Skolen er oprettet i 1969 og fejrede 50 års jubilæum i skoleåret 2019/20.

Amtet ligger midt i Roskilde by med udsigt til Domkirken på den anden side af gaden og med udsyn til verden omkring os.

Vi er et stort gymnasium med ca. 1100 stx- og hf-elever, og der arbejder 130 medarbejdere. Vi har i alt 36 stx-klasser og 5 hf-klasser.

Roskilde Gymnasium ledes af en bestyrelse på ni medlemmer og har en daglig ledelse, som består en af rektor, en vicerektor, to uddannelseschefer og en økonomi- og administrationschef.

Roskilde Gymnasium = Amtet

Her kan du finde vigtige oplysninger om Roskilde Gymnasium i daglig tale kaldet Amtet, fordi vi tidligere hed Roskilde Amts Gymnasium. Skolen er oprettet i 1969 og fejrede 50 års jubilæum i skoleåret 2019/20.

Amtet ligger midt i Roskilde by med udsigt til Domkirken på den anden side af gaden og med udsyn til verden omkring os.

Vi er et stort gymnasium med ca. 1100 stx- og hf-elever, og der arbejder 130 medarbejdere. Vi har i alt 36 stx-klasser og 5 hf-klasser.

Roskilde Gymnasium ledes af en bestyrelse på ni medlemmer og har en daglig ledelse, som består en af rektor, en vicerektor, to uddannelseschefer og en økonomi- og administrationschef.

Roskilde Gymnasium = Amtet

Her kan du finde vigtige oplysninger om Roskilde Gymnasium i daglig tale kaldet Amtet, fordi vi tidligere hed Roskilde Amts Gymnasium. Skolen er oprettet i 1969 og fejrede 50 års jubilæum i skoleåret 2019/20.

Amtet ligger midt i Roskilde by med udsigt til Domkirken på den anden side af gaden og med udsyn til verden omkring os.

Vi er et stort gymnasium med ca. 1100 stx- og hf-elever, og der arbejder 130 medarbejdere. Vi har i alt 36 stx-klasser og 5 hf-klasser.

Roskilde Gymnasium ledes af en bestyrelse på ni medlemmer og har en daglig ledelse, som består en af rektor, en vicerektor, to uddannelseschefer og en økonomi- og administrationschef.

Roskilde Gymnasium = Amtet

Her kan du finde vigtige oplysninger om Roskilde Gymnasium i daglig tale kaldet Amtet, fordi vi tidligere hed Roskilde Amts Gymnasium. Skolen er oprettet i 1969 og fejrede 50 års jubilæum i skoleåret 2019/20.

Amtet ligger midt i Roskilde by med udsigt til Domkirken på den anden side af gaden og med udsyn til verden omkring os.

Vi er et stort gymnasium med ca. 1100 stx- og hf-elever, og der arbejder 130 medarbejdere. Vi har i alt 36 stx-klasser og 5 hf-klasser.

Roskilde Gymnasium ledes af en bestyrelse på ni medlemmer og har en daglig ledelse, som består en af rektor, en vicerektor, to uddannelseschefer og en økonomi- og administrationschef.

Roskilde Gymnasiums vision og værdier

Vores høje FAGLIGHED i et stærkt FÆLLESSKAB med plads til FORSKELLIGHED er grundlaget for vores ambition om at bidrage til at skabe en bæredygtig FREMTID.

Faglighed

For os er høj faglighed

  • At alle elever opnår maksimal læring inden for de enkelte fag og områder gennem forskellige læringsformer med fokus på bæredygtighed, innovation og kreativitet, skabt gennem tvær- og enkeltfaglig viden.
  • At undervisningen er præget af engagerede elever og medarbejdere, der sammen udvikler og styrker læringsfællesskabet gennem erfaringer og dialog.
  • At den enkelte elev opnår studiekompetence gennem moderne dannelse, hvor globalt udsyn, demokratisk indsigt og ansvar for omverdenen, herunder medmennesker, natur, miljø, klima og samfund, er bærende elementer.

Fællesskab

For os er fællesskab

  • At eleverne værdsætter og bidrager til læringsfællesskabet og engagerer sig i skolens liv, undervisningen og hinanden.
  • Et socialt bæredygtigt og stærkt sammenhold, hvor skolen er mere end at komme til timerne.
  • At elever og medarbejdere fra Roskilde Gymnasium er engagerede i det fælles ansvar for klima og bæredygtighed.  

Forskellighed

For os er forskellighed

  • At der er plads til alle, fordi vi respekterer hinandens forskelligheder.  
  • At vi i læringsfællesskabet har forståelse for, at alle mennesker har forskellige forudsætninger.  
  • At vi har forståelse for, at udvikling af en bæredygtig fremtid har forskellige udgangspunkter i forskellige sociale grupper og samfund.

Roskilde Gymnasiums vision og værdier

Vores høje FAGLIGHED i et stærkt FÆLLESSKAB med plads til FORSKELLIGHED er grundlaget for vores ambition om at bidrage til at skabe en bæredygtig FREMTID.

Faglighed

For os er høj faglighed

  • At alle elever opnår maksimal læring inden for de enkelte fag og områder gennem forskellige læringsformer med fokus på bæredygtighed, innovation og kreativitet, skabt gennem tvær- og enkeltfaglig viden.
  • At undervisningen er præget af engagerede elever og medarbejdere, der sammen udvikler og styrker læringsfællesskabet gennem erfaringer og dialog.
  • At den enkelte elev opnår studiekompetence gennem moderne dannelse, hvor globalt udsyn, demokratisk indsigt og ansvar for omverdenen, herunder medmennesker, natur, miljø, klima og samfund, er bærende elementer.

Fællesskab

For os er fællesskab

  • At eleverne værdsætter og bidrager til læringsfællesskabet og engagerer sig i skolens liv, undervisningen og hinanden.
  • Et socialt bæredygtigt og stærkt sammenhold, hvor skolen er mere end at komme til timerne.
  • At elever og medarbejdere fra Roskilde Gymnasium er engagerede i det fælles ansvar for klima og bæredygtighed.  

Forskellighed

For os er forskellighed

  • At der er plads til alle, fordi vi respekterer hinandens forskelligheder.  
  • At vi i læringsfællesskabet har forståelse for, at alle mennesker har forskellige forudsætninger.  
  • At vi har forståelse for, at udvikling af en bæredygtig fremtid har forskellige udgangspunkter i forskellige sociale grupper og samfund.

Roskilde Gymnasiums vision og værdier

Vores høje FAGLIGHED i et stærkt FÆLLESSKAB med plads til FORSKELLIGHED er grundlaget for vores ambition om at bidrage til at skabe en bæredygtig FREMTID.

Faglighed

For os er høj faglighed

  • At alle elever opnår maksimal læring inden for de enkelte fag og områder gennem forskellige læringsformer med fokus på bæredygtighed, innovation og kreativitet, skabt gennem tvær- og enkeltfaglig viden.
  • At undervisningen er præget af engagerede elever og medarbejdere, der sammen udvikler og styrker læringsfællesskabet gennem erfaringer og dialog.
  • At den enkelte elev opnår studiekompetence gennem moderne dannelse, hvor globalt udsyn, demokratisk indsigt og ansvar for omverdenen, herunder medmennesker, natur, miljø, klima og samfund, er bærende elementer.

Fællesskab

For os er fællesskab

  • At eleverne værdsætter og bidrager til læringsfællesskabet og engagerer sig i skolens liv, undervisningen og hinanden.
  • Et socialt bæredygtigt og stærkt sammenhold, hvor skolen er mere end at komme til timerne.
  • At elever og medarbejdere fra Roskilde Gymnasium er engagerede i det fælles ansvar for klima og bæredygtighed.  

Forskellighed

For os er forskellighed

  • At der er plads til alle, fordi vi respekterer hinandens forskelligheder.  
  • At vi i læringsfællesskabet har forståelse for, at alle mennesker har forskellige forudsætninger.  
  • At vi har forståelse for, at udvikling af en bæredygtig fremtid har forskellige udgangspunkter i forskellige sociale grupper og samfund.

Roskilde Gymnasiums vision og værdier

Vores høje FAGLIGHED i et stærkt FÆLLESSKAB med plads til FORSKELLIGHED er grundlaget for vores ambition om at bidrage til at skabe en bæredygtig FREMTID.

Faglighed

For os er høj faglighed

  • At alle elever opnår maksimal læring inden for de enkelte fag og områder gennem forskellige læringsformer med fokus på bæredygtighed, innovation og kreativitet, skabt gennem tvær- og enkeltfaglig viden.
  • At undervisningen er præget af engagerede elever og medarbejdere, der sammen udvikler og styrker læringsfællesskabet gennem erfaringer og dialog.
  • At den enkelte elev opnår studiekompetence gennem moderne dannelse, hvor globalt udsyn, demokratisk indsigt og ansvar for omverdenen, herunder medmennesker, natur, miljø, klima og samfund, er bærende elementer.

Fællesskab

For os er fællesskab

  • At eleverne værdsætter og bidrager til læringsfællesskabet og engagerer sig i skolens liv, undervisningen og hinanden.
  • Et socialt bæredygtigt og stærkt sammenhold, hvor skolen er mere end at komme til timerne.
  • At elever og medarbejdere fra Roskilde Gymnasium er engagerede i det fælles ansvar for klima og bæredygtighed.  

Forskellighed

For os er forskellighed

  • At der er plads til alle, fordi vi respekterer hinandens forskelligheder.  
  • At vi i læringsfællesskabet har forståelse for, at alle mennesker har forskellige forudsætninger.  
  • At vi har forståelse for, at udvikling af en bæredygtig fremtid har forskellige udgangspunkter i forskellige sociale grupper og samfund.

Roskilde Gymnasiums vision og værdier

Vores høje FAGLIGHED i et stærkt FÆLLESSKAB med plads til FORSKELLIGHED er grundlaget for vores ambition om at bidrage til at skabe en bæredygtig FREMTID.

Faglighed

For os er høj faglighed

  • At alle elever opnår maksimal læring inden for de enkelte fag og områder gennem forskellige læringsformer med fokus på bæredygtighed, innovation og kreativitet, skabt gennem tvær- og enkeltfaglig viden.
  • At undervisningen er præget af engagerede elever og medarbejdere, der sammen udvikler og styrker læringsfællesskabet gennem erfaringer og dialog.
  • At den enkelte elev opnår studiekompetence gennem moderne dannelse, hvor globalt udsyn, demokratisk indsigt og ansvar for omverdenen, herunder medmennesker, natur, miljø, klima og samfund, er bærende elementer.

Fællesskab

For os er fællesskab

  • At eleverne værdsætter og bidrager til læringsfællesskabet og engagerer sig i skolens liv, undervisningen og hinanden.
  • Et socialt bæredygtigt og stærkt sammenhold, hvor skolen er mere end at komme til timerne.
  • At elever og medarbejdere fra Roskilde Gymnasium er engagerede i det fælles ansvar for klima og bæredygtighed.  

Forskellighed

For os er forskellighed

  • At der er plads til alle, fordi vi respekterer hinandens forskelligheder.  
  • At vi i læringsfællesskabet har forståelse for, at alle mennesker har forskellige forudsætninger.  
  • At vi har forståelse for, at udvikling af en bæredygtig fremtid har forskellige udgangspunkter i forskellige sociale grupper og samfund.

Roskilde Gymnasiums vision og værdier

Vores høje FAGLIGHED i et stærkt FÆLLESSKAB med plads til FORSKELLIGHED er grundlaget for vores ambition om at bidrage til at skabe en bæredygtig FREMTID.

Faglighed

For os er høj faglighed

  • At alle elever opnår maksimal læring inden for de enkelte fag og områder gennem forskellige læringsformer med fokus på bæredygtighed, innovation og kreativitet, skabt gennem tvær- og enkeltfaglig viden.
  • At undervisningen er præget af engagerede elever og medarbejdere, der sammen udvikler og styrker læringsfællesskabet gennem erfaringer og dialog.
  • At den enkelte elev opnår studiekompetence gennem moderne dannelse, hvor globalt udsyn, demokratisk indsigt og ansvar for omverdenen, herunder medmennesker, natur, miljø, klima og samfund, er bærende elementer.

Fællesskab

For os er fællesskab

  • At eleverne værdsætter og bidrager til læringsfællesskabet og engagerer sig i skolens liv, undervisningen og hinanden.
  • Et socialt bæredygtigt og stærkt sammenhold, hvor skolen er mere end at komme til timerne.
  • At elever og medarbejdere fra Roskilde Gymnasium er engagerede i det fælles ansvar for klima og bæredygtighed.  

Forskellighed

For os er forskellighed

  • At der er plads til alle, fordi vi respekterer hinandens forskelligheder.  
  • At vi i læringsfællesskabet har forståelse for, at alle mennesker har forskellige forudsætninger.  
  • At vi har forståelse for, at udvikling af en bæredygtig fremtid har forskellige udgangspunkter i forskellige sociale grupper og samfund.

Bestyrelse

Skolebestyrelsen er den overordnede ledelse af skolen, og den fastlægger skolens økonomi og overordnede strategi. Der er normalt fire ordinære møder i bestyrelsen i et skoleår.

Bestyrelsesmedlemmer

Jørgen Ole Bærenholdt

Formand for bestyrelsen

Professor, Roskilde Universitet

Ulla Skaarup

Næstformand for bestyrelsen

Fhv. rektor for Zealand, Sjællands Erhvervsakademi

Jon Lissner

Bestyrelsesmedleme

Skoleleder, Trekronerskolen

Jeanne Rygas Bergmansen

Bestyrelsesmedlem

Speciallærer, Alberslund

Jonas Bejer Paludan

Lærerrepræsentant (med stemmeret)

Katja Wigh-Karlsen

Lærerrepræsentant (uden stemmeret)

Sigurd Jensen Lange

Elevrepræsentant (med stemmeret)

Elev i 3.t

Sophia Thernemoes-Toft

Elevrepræsentant (uden stemmeret)

Elev i 2.a

Henrik Nevers

Tilforordnet

Rektor på Roskilde Gymnasium

Tine Spanggaard

Sekretær

Vicerektor på Roskilde Gymnasium

Bestyrelse

Skolebestyrelsen er den overordnede ledelse af skolen, og den fastlægger skolens økonomi og overordnede strategi. Der er normalt fire ordinære møder i bestyrelsen i et skoleår.

Bestyrelsesmedlemmer

Jørgen Ole Bærenholdt

Formand for bestyrelsen

Professor, Roskilde Universitet

Ulla Skaarup

Næstformand for bestyrelsen

Fhv. rektor for Zealand, Sjællands Erhvervsakademi

Jon Lissner

Bestyrelsesmedleme

Skoleleder, Trekronerskolen

Jeanne Rygas Bergmansen

Bestyrelsesmedlem

Speciallærer, Alberslund

Jonas Bejer Paludan

Lærerrepræsentant (med stemmeret)

Katja Wigh-Karlsen

Lærerrepræsentant (uden stemmeret)

Sigurd Jensen Lange

Elevrepræsentant (med stemmeret)

Elev i 3.t

Sophia Thernemoes-Toft

Elevrepræsentant (uden stemmeret)

Elev i 2.a

Henrik Nevers

Tilforordnet

Rektor på Roskilde Gymnasium

Tine Spanggaard

Sekretær

Vicerektor på Roskilde Gymnasium

Bestyrelse

Skolebestyrelsen er den overordnede ledelse af skolen, og den fastlægger skolens økonomi og overordnede strategi. Der er normalt fire ordinære møder i bestyrelsen i et skoleår.

Bestyrelsesmedlemmer

Jørgen Ole Bærenholdt

Formand for bestyrelsen

Professor, Roskilde Universitet

Ulla Skaarup

Næstformand for bestyrelsen

Fhv. rektor for Zealand, Sjællands Erhvervsakademi

Jon Lissner

Bestyrelsesmedleme

Skoleleder, Trekronerskolen

Jeanne Rygas Bergmansen

Bestyrelsesmedlem

Speciallærer, Alberslund

Jonas Bejer Paludan

Lærerrepræsentant (med stemmeret)

Katja Wigh-Karlsen

Lærerrepræsentant (uden stemmeret)

Sigurd Jensen Lange

Elevrepræsentant (med stemmeret)

Elev i 3.t

Sophia Thernemoes-Toft

Elevrepræsentant (uden stemmeret)

Elev i 2.a

Henrik Nevers

Tilforordnet

Rektor på Roskilde Gymnasium

Tine Spanggaard

Sekretær

Vicerektor på Roskilde Gymnasium

Bestyrelse

Skolebestyrelsen er den overordnede ledelse af skolen, og den fastlægger skolens økonomi og overordnede strategi. Der er normalt fire ordinære møder i bestyrelsen i et skoleår.

Bestyrelsesmedlemmer

Jørgen Ole Bærenholdt

Formand for bestyrelsen

Professor, Roskilde Universitet

Ulla Skaarup

Næstformand for bestyrelsen

Fhv. rektor for Zealand, Sjællands Erhvervsakademi

Jon Lissner

Bestyrelsesmedleme

Skoleleder, Trekronerskolen

Jeanne Rygas Bergmansen

Bestyrelsesmedlem

Speciallærer, Alberslund

Jonas Bejer Paludan

Lærerrepræsentant (med stemmeret)

Katja Wigh-Karlsen

Lærerrepræsentant (uden stemmeret)

Sigurd Jensen Lange

Elevrepræsentant (med stemmeret)

Elev i 3.t

Sophia Thernemoes-Toft

Elevrepræsentant (uden stemmeret)

Elev i 2.a

Henrik Nevers

Tilforordnet

Rektor på Roskilde Gymnasium

Tine Spanggaard

Sekretær

Vicerektor på Roskilde Gymnasium

Bestyrelse

Skolebestyrelsen er den overordnede ledelse af skolen, og den fastlægger skolens økonomi og overordnede strategi. Der er normalt fire ordinære møder i bestyrelsen i et skoleår.

Bestyrelsesmedlemmer

Jørgen Ole Bærenholdt

Formand for bestyrelsen

Professor, Roskilde Universitet

Ulla Skaarup

Næstformand for bestyrelsen

Fhv. rektor for Zealand, Sjællands Erhvervsakademi

Jon Lissner

Bestyrelsesmedleme

Skoleleder, Trekronerskolen

Jeanne Rygas Bergmansen

Bestyrelsesmedlem

Speciallærer, Alberslund

Jonas Bejer Paludan

Lærerrepræsentant (med stemmeret)

Katja Wigh-Karlsen

Lærerrepræsentant (uden stemmeret)

Sigurd Jensen Lange

Elevrepræsentant (med stemmeret)

Elev i 3.t

Sophia Thernemoes-Toft

Elevrepræsentant (uden stemmeret)

Elev i 2.a

Henrik Nevers

Tilforordnet

Rektor på Roskilde Gymnasium

Tine Spanggaard

Sekretær

Vicerektor på Roskilde Gymnasium

Bestyrelse

Skolebestyrelsen er den overordnede ledelse af skolen, og den fastlægger skolens økonomi og overordnede strategi. Der er normalt fire ordinære møder i bestyrelsen i et skoleår.

Bestyrelsesmedlemmer

Jørgen Ole Bærenholdt

Formand for bestyrelsen

Professor, Roskilde Universitet

Ulla Skaarup

Næstformand for bestyrelsen

Fhv. rektor for Zealand, Sjællands Erhvervsakademi

Jon Lissner

Bestyrelsesmedleme

Skoleleder, Trekronerskolen

Jeanne Rygas Bergmansen

Bestyrelsesmedlem

Speciallærer, Alberslund

Jonas Bejer Paludan

Lærerrepræsentant (med stemmeret)

Katja Wigh-Karlsen

Lærerrepræsentant (uden stemmeret)

Sigurd Jensen Lange

Elevrepræsentant (med stemmeret)

Elev i 3.t

Sophia Thernemoes-Toft

Elevrepræsentant (uden stemmeret)

Elev i 2.a

Henrik Nevers

Tilforordnet

Rektor på Roskilde Gymnasium

Tine Spanggaard

Sekretær

Vicerektor på Roskilde Gymnasium