Sciencemiljø

Spændende sciencemiljø med faglige aktiviteter efter skoletid og ekstra talenttilbud.

Er du nysgerrig på naturvidenskab?

Vil du gerne lave eksperimenter i laboratoriet, på feltarbejde i naturen, besøge et forskningslaboratorium, deltage i en scienceklub eller i et talentforløb? Så er vores naturvidenskabelige studieretninger, fag og ekstra aktiviteter lige noget for dig.

Hvis du vælger sciencefagene i gymnasiet på A- eller B-niveau får du adgang til uddannelser og jobs, som samfundet har hårdt brug for, og hvor du virkelig kan gøre en forskel som fx læge, dyrlæge, ingeniør, forsker, biokemiker, fysiker, sygeplejerske, tandlæge eller datalog.

Dyrk din særlige interesse sammen med andre

Efter skoletid venter en masse tilbud, hvor du kan dyrke din interesse sammen med andre elever og vores engagerede sciencelærere:

Rumklubben

Marin med Amtet

Science Show

Science Talenter

Scienceolympiader

Vi elsker at være en del af Rumklubben!

Det er et fantastisk fællesskab, hvor vi virkelig har plads til at udforske vores interesse for science og rummet. Vi har begge altid haft en passion for videnskab, og det er fedt, at vi kan dele denne interesse med andre fra klubben. Rumklubben giver os mulighed for at samles om at nørde lidt om stjerner, hvor vi fx tager på ekskursioner med vores 3 KÆMPE kikkerter.

Vi valgte at gå på Amtet, da vi havde hørt, at det er et sted, der værdsætter og giver plads til alle. Det er vigtigt for os at være et sted, hvor vi kan være os selv og føle, at vores passioner bliver anerkendt og støttet, og så er det jo også lidt tæt på hjemmet.

Vi valgte begge en science-studieretning, fordi det giver os mulighed for at udforske og forstå verden på en måde, der virkelig fascinerer os. Vi får chancen for at udfordre os selv intellektuelt og samtidig være en del af et fællesskab, der deler vores nysgerrighed.

Hvorfor er du med i Marin med Amtet?

Jeg har valgt at være en del af Marin med Amtet, fordi jeg altid har haft en interesse for havet og alt under vand, hvilket jo er optimalt i MMA!

Og jeg har lært en del om dykning, og hvordan det foregår, da vi jo er i gang med at tage dykkercertifikat. Det er meget spændende og giver os flere muligheder for at udforske havet. Jeg har allerede lært en del om havet, og hvad der sker i vandet rundt om os.